16 Şubat 2012 Perşembe

FİDAN ALIMI VE DAĞITIMINDAKİ YANLIŞLIKLAR

         

     Değerli dostlarım Aşağıdaki yazı bana ulaştırıldı. Çok önemli bir konuda da yazılmış. Bende sizlerin beğenilerine sunuyorum.     



              FİDAN    ALIMI   VE     DAĞITIMINDAKİ   YANLIŞLIKLAR

      İl özel idareleri aracılığı ve kaymakamlıklar aracılığıyla yapılan  FİDAN ALIM VE DAĞITIMINDA ciddi yanlışlıklar vardır. Sistem deki yanlışlıkların düzeltilmesi ve PARA- ZAMAN israfının önlenmesi için, bu yazıyı Sayın Başbakan, Sayın Tarım Bakanı, tüm ilgili ve yetkililerin bilgilerine sunuyoruz.

1-      Fidan üreticileri Türkiye genelinde “İri balık küçük balığı yutar” projesi çerçevesinde sürekli engellerle boğuşmak zorunda bırakılmaktadır. AVM ler ile nasıl küçük ve orta esnafımız dar boğaza sokulduysa, Fidan üreticileri de her ay değiştirilen yönetmelik ve tüzüklerle boğuşmak zorunda bırakılmaktadır.
2-      Fidan üreticileri alt birliğine (FÜAB) yasal zorunluluk ile bütün fidan üreticileri üye olmaya zorlanmışlardır. Aidat tahsilatından ve hasılatın Binde üçünden başka bir şey düşünemeyen ve proje üretemeyen FÜAB ın daha aktif olmasını bütün fidan üreticileri beklemektedir.
3-      Fidan üreticilerinin beşine, onuna değil, her birine, yasal zorunluluk ile birer ziraat mühendisi istihdamı getirilerek ve 10 dönümlük arazi koşulu getirilerek, birçok fidan üreticisinin yok oluşuna neden olunmuştur. ( her tavuk çiftliğine bir veteriner hekim mecburiyeti getirilmediği halde)
4-      İl özel idareleri ve kaymakamlıklardaki, köye hizmet götürme birlikleri aracılığıyla, satın alınıp dağıtılacak fidanlarda, sertifikalı fidan koşulu konulduğu halde, il içerisindeki sertifikalı fidan üreticilerinin tamamına gerekli bilgiler verilmeden ve bir ile ayrılan para sertifikalı fidan üreticileri arasında EŞİT OLARAK TAKSİM EDİLMEDEN, ahbap çavuş ilişkileri içerisinde doğrudan teminler yapılmakta, külfet nimet dengesinin iyice bozulmasına yol açılmaktadır.
5-      Bir ile ayrılan para o ildeki sertifikalı fidan üreticileri arasında eşit olarak taksim edilmeden, başka bir ildeki fidan üreticisinden fidan satın alınarak, haksız rekabete yol açılmaktadır kanaati, bütün fidan üreticilerinde yaygındır.
6-      Aynı il içerisindeki, sertifikalı fidan üreticilerinden satın alınarak çiftçi ve köylülerimize ücretsiz dağıtılması planlanan fidanların, cins ve adetleri bir yıl önce fidan üreticilerimize bildirilirse, hem kaynak hem de zaman israfının önüne geçilebilir. Yangından mal kaçırırcasına, yapılan alımlar daha gerçekçi ve bilimsel yapılma şansına kavuşabilir. O, il ve ilçelerin ihtiyaçları bir yıl önce tespit edilmiş olur ve fidan üreticilerinde önünü görmeleri ve mağdur olmamaları sağlanmış olur. İl ve ilçeler bazındaki toplam kaynak, aynen basın ilan dağıtımındaki gibi sertifikalı fidan üreticileri arasında eşit olarak dağıtılarak, bir yıl önce planlaması yapılarak, ve üretilen fidanlar satın alınarak, haksız rekabet önlenmiş olur. Nimet külfet dengesi sağlanmış olur.
7-      İl ve ilçelerdeki il özel idarelerinin ve kaymakamlıkların satın alarak dağıttıkları fidanların, cinsi, adedi, birim fiyatı ve hangi fidancıdan satın alındığı, yapılan basın yayın haberlerinde mutlaka belirtilme zorunluluğu getirmelidir. Bu durum ahbap çavuş ilişkilerinin önüne geçilmesini ve beş liralık fidanın 0n liradan satın alınmasının önüne geçilmesini sağlayacağı kanaati kamu oyunda yaygındır.
8-      Tohum üreticilerine verilen devlet desteği, Fide ve Fidan üreticilerine de verilmeli ve fidan üreticilerine yüklenen yükler, hafifletilmelidir.
9-      Fidan üreticilerine “bir yılda ve ya altı ayda, damızlık bahçeni kuracaksın” dayatması yerine, türü ve cinsi belli, bahçelerden protokol imzalayarak malzeme ve materyal alması kolaylaştırılmalıdır. Dönüşümün zaman aldığı fidan üretiminde beş yıllık geçiş dönemlerine izin verilmelidir.
10-  İl özel idareleri ve kaymakamlıklar tarafından, satın alınan fidanlar için ayrılan paranın, o il ve ilçede kalması sağlanmalı ve fidan üreticileri desteklenmelidir.
11-  Eğitime verilen Yüzde yüz destek, fidan üreticilerine, fidanı satın alıp dağıtanlara % 5 olarak verilmelidir. Yani bir tüccar, esnaf,  sanayicimizin matrahının % 5 i oranındaki fidan faturasının ( dikildiği arazı ve dağıtılan kişinin belirlendiği tutanak eklenerek) gidere yazılmasının önü açılmalıdır. Bu ağaçlandırma açılımı kısa- orta- uzun vadede ülkemize ve insanımıza faydalı olacak ve büyük oranda katma değer kazandıracaktır.
12-  Fidan alım ve dağıtımlarındaki haksız rekabet ortamına son verilmelidir bu konuda rekabet üst kuruluda, üzerine düşen bir görev varsa ifa etmelidir.
13-   Ülkemizin ve insanımızın kaynakları sınırlıdır. Bu kaynakları çarçur etmeden, haksız rekabete yol açmadan, iri balığa küçük balıklara yutturmadan, fidan üreticilerine yanlı davranmadan, eşitliği sağlayıcı, yasal düzenlemelerin bir an önce yapılmasını kamu oyu ve fidan üreticileri beklemektedir.


 BİR PULU BEKLERKEN ON KUL,
 BİR KULA DOKUZ, DOKUZ KULA BİR PUL,
 BUNU KURT YAPMAZ KUZULARA ŞAH OLSA.
                                                “ Necip Fazıl Kısakürek”

                                                                          Mehmet ÇÖZÜMÜRETEN.


   Nasıl, çok ilginç ve adaletli olmayı öğretmiş değil mi? Saygılarımla.
                                                                                   Mehmet KIZILASLAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder