28 Ocak 2011 Cuma

KİM BU MİLLETVEKİLİ ADAY ADAYLARI

               

 Hepsinin kendine münhasır özellikleri var.
 Kimisi Partisi kurulurken işin içinde olmuş.
 Kimisi paracıklarını koymuş harcamalar yapmış.
 Kimisi gençlik kollarında çalışmış.
 Kimisi dağ taş dememiş adım, adım partisi için gezmiş.
 Kimisi anadan atadan partili.
 Kimisi beşikten beri partili.
 Kimisi  ocaktan bacadan partili
 Kimisi yeni ama Ankara dan torpilli.
 Kimisi Tüyü torbayı parti peşinde koşarken yemiş bitirmiş.
 Kimisi benden daha candan partili var mı diye düşünür.
 Kimisi bu kez artık benim hakkım, senelerdir sıramı başkasına veriyorum der.
 Kimisi Ben Bakanlık yaptım beni nasıl sıralamada uygun yere yazmazlar diye düşünür.   
 Kimisi Benim babam anam bu parti için ömrünü yedi sıra benim der.
 Kimsi Parti başkanlığından boşuna mı istifa ettim der.
 Kimisi düşüncelerini söyleyemez tırnaklarını yer.
 Kimisi eski genel başkanla boşuna mı takıştım ben der.
 Kimisi Benim çocuğum aday olmazsa muslukları kapatırım der.
 Kimisi beni neden istifa ettirdiniz kardeşim der.
 Kimisi Ben Cumhurbaşkanı Gül ün okul arkadaşıyım daha ne kadar bekleyeceğim der.
Kimisi akademik kariyerimden neden ayırdınız beni der.
Kimisi Kardeş ben gençliğimde genel başkanımızın şoförlüğünü yaptım der.
Kimisi Benim geçmişteki hizmetlerimi neden görmezlikten gelirsiniz der.
Kimisi beni aday yaptığınızda ardımda 50 bin adamımla birlikte gelirim der.
Kimisi Benim arkamda kocaman meslek odam ve üyelerim var der.
 Kimisi Benim arkamda koca dünyayı yöneten hizmetim var der.
Kimisi Bendeki tahsil ve para hanginizde var der.
Kimisi bendeki bilgi birikimi ile birlikte partinin ileri gelenleri beni işaret ediyor siz    
           neden hala beni öne çıkarmıyorsunuz der.
Kimisi partime hayatımı ve varımı yoğumu vermişim siz nerden geldiniz der.
Kimisi ben genel merkezdekilerle kankayım sizde kimsiniz der.
Kimisi siz benim çektiklerimi çektiniz mi beni genel merkez biliyor der.
Kimisi biz içerde sizin için yatıyoruz, bizi aday yapın kurtarın der.
Kimisi önseçim yapında görün benden fazla oy alır mısınız der.
Kimisi ön seçimde neymiş hiç mi bana vefa borcunuz yok der.
Kimisi para var çare var veririm genel merkeze parayı, otururum en ön sıraya der.
Kimisi benim çevrem onların vereceği paradan daha önemli der.
Kimisi Millete saygı duymayan parayla konuşur der.
Kimisi ben başbakanımızla top oynadım der.

       Aday adaylarımız bunları derde, Millet ne der, bilen yok. Kamuoyu yoklamalarına bakılarak izler sürülür stratejiler geliştirilir. Önce aday belirlemeleri, sonrada Seçim sonuçları kendi lehlerine çevrilmeye çalışılır.
      Partilerin GEÇİM sonuçlarını etkileyecek çözümleri var mı?
 Partilerin bu çözümleri üretebilecek aday adayları var mı? 
 Her aday adayının kendine münhasır üstün yanı var da, Milletin üretimine ve kalkınmasına dair basit de olsa birkaç projesi var mı?
   Ezber bozduracak ilginç önerileri bulunan aday adayı kaç tane çıkar? Millet seçimlerden sonra ne kazanacak? Geliri ne kadar artacak? Yaşam standardı ne kadar yükselecek?
    Üretenlerin çalışanların sigorta primleri ne kadar azalacak? İşverenlerin borçları ödenebilecek seviyeye düşecek mi?
   İş yeri açmak, işkenceye kendi eliyle davetiye yazmak olarak devam edecek mi? Sen işyerini aç, biz evrakları arkadan yapar sana iletiriz diyen mantık gelişecek mi?
   İşsizliğe çare üretimin önü açılacak mı? Merdiven altında, evin bir odasında, bahçenin bir köşesinde “ben bir şeyler üretiyorum, benim önümü açın” diyenlerin önü açılacak mı? 
      Hasılı Seçenler için bir şeyler değişecek mi? Yoksa değişmeyecek mi? Eğer seçilenler için bir şeyler değişecekse sadece, ve sadece 550 kişinin kaderi değişecekse sonuçta yine. Ben bu seçimlerden de rahatsızım efendiler.
     Üreten, Çalışan, üretmek isteyen ve çalışmak isteyenler için yine bir şeyler değişmeyecekse, ben rahatsızım efendiler.
     Siz Milletin rahatsız olduğu ortamda rahat olabilecekseniz yolunuz açık olsun efendiler.
    Seçim sizin için yapılıyorsa, geçim derdi Milleti hala geriyorsa, İşsizlik için çare bulunamıyor deniliyorsa, işsizlik fonundaki paralar başka amaçlarla kullanılıyorsa,  yazıklar olsun efendiler sizlere.
                             Mehmet KIZILASLAN          2011-01-28

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder